cancer

Hallå!

Nu sitter jag här. mtt i natten och funderar =)

Den här  veckan har gått fort, som alla andra veckor. Helgen blev inte som tänkt iallafall. Madde skulle gå på en inre resa kurs och jag skulle ev jobba eller vara hemma med ungarna, Madde fick ställa in och jag fick jobba,

Men det gick bra ändå, madde blev besviken och det förstår jag, men det går fler tåg.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Iveckan så var jag och madde på en föreläsning med Mikael Andersson, en helt underbar föreläsning och hans eget liv och hans kamp mot de mål som han vil nå fram till och som han också har lyckats nå. Mikael är 46 år och föddes utan armar och ben.

Han talar om framgång och motivation (Tankens kraft) mycket intressant.
Och en mycket bra tankeställare. Har ni möjlighet att gå på hans föreläsning så tveka inte.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


Det finns en person som har dykt upp imina tankar många gånger den här veckan.
En person som bara finns i mina tankar. En person som försvann för ca 18 år sedan när jag var 10 år,
En vän.
Jag vetinte varför jag har tänkt på honom så mycket den här veckan, men det har bara ploppat upp lite närsom.

Jag tänkte dela med mig utav en händelse imitt liv, när en vän tog sina vingar och försvan.

Jag har alldrig gillat allahjärtans dag. Nej 14 Februari har inte varit en höjdare för mig, I skolan delade man ut rosor till alla elever men jag valde att avstå, jag  bojkotade allahjärtans dag. 

men nu har jag lärt mig tycka om den dagen, min Madelene har lärt mig att tycka om den dagen. År 2010 döptes Stella på allahjärtans dag.

1992 14 februari, sitter jag och äter frukost i mamma och pappas hus i Leksand,
Min syster kommer ner från övervåningen och säger till mig att hon tycker att jag ska höra av mig till en vän, att skriva ett brev eller nått , för att han har så tråkigt och att alla hans vänner har slutat höra av sig. 

jag sätter mig och skriver ett brev till honom, Jag minns att jag skrev:
Hej ....... det var länge sedan vi lekte. kommer du ihåg när vi åkte pulka nerför trappan från ditt hus, Det kan vi väl göra om igen, förlåt att jag intte har ringt till dig. Men du kan ringa mig idag om du vill leka, Jag minns att jag la ner det i ett hemmagjort kuvert och skrev: till ...... och ett hjärta pådet.

Jag tar på mig mina kläder springer över till mina grannar och hjälper dem att stapla ved. Mina grannar vet om att jag skrivit till ........  och att när som helst skulle jag springa över  för att leka med min vän, Men det tog många timmar, eftermiddags mörkret började sakta fallna och jag blev bjuden på middiag hos mina grannar, Vi åt potatisbullar med hemmagjord lingonsylt, Medans ja gsitter där på stolen ser jag min mamma komma mot mina grannars hus, Och jag minnsa att jag sa: nu kanske ...... har hört av sig för att leka, jag springer mot mamma och kramar henne och ser på henne, hon såg nerstämd ut, Hon talade om att ....... hade gått bort hon försökte förklara så gott hon kunnde med barnaord att ........ hade lyfts upp till himmlen. Jag mins att jag grät och det gjorde min mamma  också när hon sågmig. 

jag vet inte om ........ hann få mitt brev. 

Tiden har gått så fort.
Och den här veckan har jag tänkt på honom  mer än vanligt varför vet jaginte.

Tänker gå tll minneslunden  nästa vecka och tända ett ljus.


Ta hand om er,
nu ska jag sova
Sov gott.






Kommentarer
Postat av: madde

älsklingen då.. du ska iaf veta att även om han inte hann få brevet så vet han nu att han har fått det. Älskar dig och finns för dig pusss

2010-11-01 @ 23:06:21
URL: http://tjejmammamadde.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0