Vila i frid, dagen

Hallå!

Onsdag morgon,
Luna tittar på morgon bolibompa och Stella leker på sitt rum,
Philipe är hos sin mamma och Madde är i Östersund på plugget.
Igår stack hon dit, Ungarna gick och la sigklockan åtta.
Jag tog fram madrasserna på golvet framför tv´n och godis och cola sen hyrde jag en film.
Härligt mysikt var det, men så  plötsligt så fort man en stor saknad av sin fru, 
Tokigt det kan kännas det blir så tomt när hon är borta.

Men men gick  och la mig en skaplig tid igår och nu r det en ny dag med nya utmaningar.

Igår ringde en vän till mig och talade om att en bekant till mig gått bort.Det var en mycket tråkig nyhet.
Man kännde sig väldigt deppig av det. Mats vila i frid. Mats varen god mäniska som hjälpte många mäniskor i vårt samhälle till en mer rättvis behandlig av te,x utförsäkrade och arbetslösa. Han kämpade hårtför mänskliheten.
Ärlig man som stog för vad han sa. Tydligen hade han fått en propp i  sitt hem.
Dragiskt.Men om dem högre makterna får bestämma så.


Nyss ringde syrran och frågade om hon fick komma en stund senare idag.
Ska bli trevligt. Kanske kan bju på lite pannkakor;)

Saknar dig Madde hoppas du har det bra på  skolan och lycka tillmed din uppläsning för alla i din klass.

Ha det det bra gott folk.

Och som jah  lärt mig påmindfullnes kursen så säger jag:
Carpe punctum. Fånga ögonblicket.




                                       vila i frid Mats

Kommentarer
Postat av: janet

tråkigt när folk går bort så unga uscha fint ljus du tänt för honom. Det finns ett ordspråk som säger att man saknar inte kon förrens båset är tomt men nu är älsklingen hemma igen i alla fall. Mysigt det lät med godis film och cola, ha en bra dag och kjaaam

2010-11-05 @ 02:04:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0